تفاوتهاي روابط عمومي و تبليغات
يكي از بزرگترين تفاوتهاي روابط عمومي و تبليغات در برنامهريزي است به طوري كه روابط عمومي براي بلندمدت برنامهريزي ميكند اما تبليغات در كوتاهترين زمان ممكن بهدنبال نتيجهاست و البته اين ريسك كار را بالا ميبرد. روابط عمومي با صبر وحوصله و اختصاص زمان به مشتري براي فكر كردن و نيز همين زمان براي شركت در جهت جلب رضايت هرچه بيشتر مشتري و ارائه خدمات بهتر سعي در دائمي كردن مشتريان و مخاطبان شركت دارد. ارئه چهره واقعي و شفاف شركت به مشتريان، از وظايف مهم روابط عمومي است و اگر اين درك بوجود آيد كه مشتريان صاحبان اصلي شركت هستند و بدون وجود آنها شركت وسود دهي معني نخواهد داشت در مييابيم كه بايد به روابط عمومي حرفهاي به ديده يك عنصر و يك لازمه در هر سازماني نگريسته شود. مديران عامل و مديران ردههاي بالا زمان كافي براي رسيدگي به سيل اطلاعاتي كه هر روزه به سازمانها سرازير ميشوند، ندارند والبته تمام اين اطلاعات نيز به كار آنها نميآيد در اين زمينه دسته بندي اين اطلاعات، به روز آوري آنها و شناخت ارتباط آنها با سمتهاي متفاوت مديران نه تنها به صرفه جويي در زمان آنها كمك فراواني ميكند بلكه باعث جلوگيري از پراكندگي و سردر گمي واحدهاي مختلف سازمان ميشود. اين كاتاليزور تصميم گيري در سازمان تا حد زيادي به مشتريان نيز كمك ميكند. و آنها هم ميدانند براي مطالبات خود به كجا مراجعه نمايند. امروزه مشتري مداري نه به عنوان يك شعار كه به عنوان يك ركن اصلي در سود آوري و بقاي سازمانها و شركتها به موضوعي حياتي تبديل شدهاست و ديگر نميتوان با شعار دادن بدون عمل گفت كه سازماني به اين امر پرداختهاست يا سازمان اين ادعا را داشته باشد در حاليكه در عمل مشتريان رضايتي از سازمان ندارند. بازگو كردن واقعيتهاي سازمانها براي مشتريان و حد اين شفاف سازي دغدغه اصلي روابط عموميها است چرا كه آنجا كه پاي بازگو كردن اسرار سازمان در ميان است ميان حقوق مشتري و اسرار سازمان بايد به بهترين نحو توازن برقرار كرد. ساختن چهرهاي مناسب از سازمان در ميان مردم و مخاطبان اصلي سازمان يا شركت و نيز مطرح كردن نام يا برند در بين اين همه سازمان و شركت كه روزانه به تعداد آنها افزوده ميشود، كاري است كه تنها يك روابط عمومي حرفهاي و آگاه از عهده آن بر ميآيد. روابط عمومي به دنبال سود دو طرفهاست و مثل تبليغات تنها به سود سازمان خود فكر نميكند و در واقع روابط عمومي تلاش دارد تا با ارتباطي هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نيازهاي سازمان خود در جهت شكل دهي صحيح به ارتباط مشتريان و سازمانش اقدام كند و از اين طريق ارتباط مخاطبان با سازمان را تسهيل كند.
كلمات كليدي مرتبط: استخدام منشي در منزل تهران , استخدام نظافتچي منطقه 20 , آگهي استخدام مهندسي صنايع , استخدام نظافتچي شهرك وليعصر , كارشناس/مدير روابط عمومي , استخدام مربي زبان استان يزد , استخدام مهندس سخت افزار , جوشكار ميدان سپاه مخصوص پزشكان , استخدام تعميركار خودرو , قلهك تور ليدر با حقوق مناسب و پورسانت ,